Tidig söndagsmorgon.

 
Larmet ringde redan 6:30 igår. Om jag orkade gå upp? Nej. Om jag ville? Nej. Om jag var tvungen? Ja. Eller tvungen och tvungen, jag kunde inte lämna barnen ensamma.

Vilka barn? tänker ni nu säkert så jag berättar det en gång för alla, jag är ledare. För Hemgårdarnas BK P03 men vi är knappast ett P03-lag. I skrivande stund har vi 6 st födda -03, 9 st födda -04, 1 född -05 och 2 födda -06 varav en av dem är tjej. Hon spelar med killar som är tre år äldre, snacka om att hon kommer bli grym om hon fortsätter?!

I alla fall, igår var det dags för cup i ett litet samhälle utanför Linköping, sk Malmslätt. Det roliga med cupen är att för första gången skulle vi spela 7-manna. Grejen var att på den planen vi spelade våra fyra matcher på så var det 9-mannamål. Mitt lag som jag leder tillsammans med Nergs och Anton är inte så storväxta så det blev tufft mot dem lite större, storleksmässigt, lagen men det gick ändå bra. Eftersom ÖFF (Östergötlands fotboll förbund) förbjuder resultatrapportering så får jag inte nämna några resultat men matcherna var jämna och vilket lag som helst kunde vinna. Nu var vi lite sega i början men det blev bättre och bättre. Av fyra matcher så slutade tre med förlust och en med vinst men resultaten spelar inte så stor roll för mig just nu när spelarna är så unga så det viktigaste var sammanhållningen, glädjen och spelet och jag ska inte ljuga, allt var inte perfekt men det blir bara bättre och bättre.

Dagens snyggaste var utan tvekan Amins volleyskott från halva planen som gick in via ribban, klockrent. Totala målskillnaden blev 9-12 vilket är godkänt för att aldrig ha spelat 7manna förr. Alla fick varsin medalj efter dagen för insatsen. Det var höstens sista matcher. På onsdag är det sista utomhus träningen innan ett uppehåll på tre veckor innan det blir dags att sätta igång med inomhusträningarna fr.o.m. lördag 3de november. 
 
 
Bilden är från gårdagen. Vi är dem orangea och nummer 7
(närmast på bilden) är Amin som gjorde snygga målet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0